ניתוח ונסיל - הדבקה ביולוגי

מה זה אומר? איך זה עוזר? והאם כדאי לטפל בשיטה זו?

שיטת הדבק הביולוגי היא שיטה מודרנית לטיפול בוורידים חולניים ברגליים, שבה מדביקים את דופן הוריד, סוגרים אותו, והוא עובר תהליך של ניוון, מתפרק, נספג ונעלם.

גם בשיטה זאת, כמו בשיטות הלייזר, גלי הרדיו והקיטור, אין צורך בהוצאת הוורידים כדי להקל על הלוקים באי ספיקה וורידית, ומספיק "לסגור" אותם כדי להעלים את הסימפטומים, כך שהווריד עובר תהליך של ספיגה ונעלם עם הזמן.

חשוב לנו שתרגישו טוב!

נגן וידאו
doctors

למה ניתוח ונסיל כל כך חדשני?

הפחתת סבל באופן משמעותי בהשווה לשיטות אחרות!

בשונה משיטת הדבק הביולוגי, ניתוחי לייזר, גלי רדיו וקיטור הן שיטות המתבססות על הטמפרטורה הגבוהה שהן מפיקות, שבעקבותיה הווריד נפגע, נסגר ויוצא מכלל פעולה.

בשיטות אלה, על מנת למנוע פגיעה של רקמות צמודות לאזור המטופל, יש צורך בהרדמה מקומית מסביב לווריד ולכל אורכו כדי לבודד אותו מהסביבה. בשימוש בשיטות אלה נגרמת לעיתים טראומה לרקמות הסובבות את הווריד, וזאת עלולה להוביל לבצקת ולכאבים ולעיתים רחוקות – לפגיעה של עצבים תחושתיים, לכאב עצבי או לירידת תחושה זמנית.

חשוב לנו שתרגישו טוב!

ניתוח הונסיל בפועל

מה נעשה במהלך הניתוח?

היתרון של שיטת הדבק הביולוגי הוא בכך שהפעולה מתבצעת ללא שימוש בטמפרטורה גבוהה וללא הרדמה סביב הווריד המטופל. לאחר החדרת צינורית דקה לתוך הווריד החולה, מזריקים דרכה דבק ביולוגי שמדביק את דופן הוורידים וסוגר אותם לצמיתות. הדבק הביולוגי, ציאנואקרילט (Cyanoacrylat), מוזרק לתוך הווריד בעזרת מכשיר הנקראVenaseal closure system.

חשוב לנו שתרגישו טוב!

1. החדרת צינורית לוריד.

השלב הראשון בניתוח לאחר הרדמה מקומית של מקור כניסת הצינורית הוא החדרה של הצינורית לוריד הבעייתי. החדרה זאת כואבת קצת רק בנקודת ההחדרה ואין צורך בהרדמה מקומית לאורך כל אורך הוריד.

2. הדבקת החלק הפנימי של הוריד.

השלב השני בניתוח הוא הדבקה של החלק הפנימי של הוריד. לאחר ההדבקה הווריד עובר תהליך של ספיגה ונעלם עם הזמן.

3. הוצאת הצינורית

הוצאת הצינורית הקטנה מגוף המטופל.

4. מעקב קבוע לטיפול

לאחר הניתוח יש לבצע מעקב בכדי לוודא שהגוף ביצע תהליך ספיגה ונעלם כראוי.

שאלות נפוצות

רכזנו עבורכם כמה שאלות נפוצות שפשוט תמיד שואלים אותנו

הטיפול מיועד לורידים הנמצאים במצב של אי-ספיקה ורידית, ולא לנימים על פני העור, שהינם בעיה קוסמטית בלבד.

הטיפול עצמו מתבצע תחת טשטוש, ואינו כואב כלל. בזמן הטשטוש מתבצעת הרדמה מקומית במקומות המנותחים, ולכן גם לאחר שהחולה מתעורר, הוא אינו מרגיש כאב.

טרם הניתוח יש לוודא שהחולה לא רגיש לחומרים המוזרקים לוריד.

אין צורך בצום לפני הפעולה, אין צורך בעירוי, אין צורך בשימוש בגרביים אלסטיות לאחר הפעולה והחולה יכול לחזור באופן כמעט מיידי לפעולות היום יומיות שלו.

חשוב לנו שתרגישו טוב!